Tuesday, 15 February 2011

bored giler !!

assalamualaikum...
hahahaha aku ingatkan balik JB dah ok...rupanya sama ja macam kat KL...bosan tetap ada...weee! hmm...hari ni aku nak story secara detail tentang apa yang berlaku sejak aku balik JB ni ok...kalau korang free bacalah...takde halangan pun...and takde yang menarik pun...tapi apa pun aku tetap nak story gak...muahahaha....takut nanti ada yang hilang dari memori aku...so better aku sematkan semua dalam blog nih...well, hello! memory aku tak lebih 2GB pun la..wakakaka auta jer...and so the story goes....~

1stly, sampai JB (KHAMIS)...rumah arwah atok aki buat kenduri..mak ndak la yang buat semua... =) kenduri start pukul 3 and habis dalam pukul 5/6 camtu la...lepas tu, aku, mak ndak, emma mengemas la apa lagi...hehe...aku tawarkan diri nak cuci pinggan...tapi si emma ni plak aduiii....pantang nampak aku nak mencuci cepat-cepat dia buat kerja tu..hahahaha last-last aku cakap aku nak buat...nak tolong-tolong...baru dia kasi buat....dia kata dia anggap aku nih tetamu dia...tu yang dia rasa serba salah nak biarkan aku buat kerja...well, kita sepupu la emma sayang...jangan nak rasa serba salah haha kerja perempuan kat mana-mana pun macam tu...hape lah dia tu :)

esoknya (JUMAAT)...kitorang pergi rewang kat rumah Gelang Patah...rewang-rewang bungkus telur jer hehehehe...sebab yang lain-lain kitorang sambung kat rumah Mutiara Rini plak...rumah baru Tok Teh...kat sini la Abg Onn nak bersanding...dah separuh siap dah pelamin khemah-khemah canopy-canopy segala bagai tuh...tema dia, putih, biru, hijau....wahh air pun biru hijau jugak taw! kalau tak caya jom kita pergi meciko! jangan main-main! hehehehe....kat MR kita masukkan telur yang dah dibungkus kat GP tadi dalam bekas-bekas dia...untuk lelaki dalam ni, untuk perempuan dalam tu...hahah...kitorang kat sini sampai pukul 12 lebih jugak...12 pagi la sayang kuhh...PENAT...memang penat...tapi seronok! dah lama tak ada rewang macam ni...

seingat aku kan, dulu masa kecil-kecil selalu ada rewang taw...jiran ke sedara ke aku mesti nak ikut buat kerja...hahaha muka tak malu macam ni la....eh? bukan muka tak malu la...lebih kepada muka rajin...wakakak masuk bakul angkat sendiri sudaa aku ni....camera takde :| sedey nyer...tak dapat nak snap pix masa tu...camera hp? alaahh....hp pun keok...wakaka...apa nak buat...takpe, janji semua gambaran tu tak hilang dalam ingatan aku.... =)

esoknya lagi (SABTU)...pagi-pagi lagi kakak (nabila si kecik yang potpetpotpet manjang) dah kejut aku... "KAK CACA!!!!! BANGUN LA KAK CACA...DAH PUKUL BERAPA NI! MAK NDAK SURUH BANGUN... KITA NAK PERGI UMAH TOK TEH DAH NI..." fuhhh gugur jantung aku....ada ke patut? macam la aku ney susah sangat nak bangun...grrrr....tapi, memang pun macam tu..hehehe...bila dia tengok aku tak bangun lagi, "KAK CACAAAA!!!!!!" hah hambik kao!! terkejut sampai terduduk aku dibuatnya....dah macam mak tiri jer si kecik nih...padahal baru darjah 6....hahahhahaha....sengal siot...

tetiba terbayang, kalau aku ada mak tiri, macam ni ker scene nyer nanti? walaweyh...!! tak mao tak mao tak mao!!

hmm, back to reality....kihkih...lepas siap-siap dengan baju kurung segala bagai (aku lah yang paling lambat...baju kat rumah atok mak...dengan tak mandi apa semua aku terus naik motor pergi umah tok mak..hahaha) kitorang pun naik kereta Ucu ramai-ramai...tak ler ramai...tapi memang cukup-cukup 5 orang la....hahaw! sampai MR, aku nan emma dengan muka tak malu pergi jumpa Aunty Aza...Aunty Aza pun macam faham-faham jer, terus bagi bunga siap RM6 simpul-simpul kat bunga tuh...hakhak...dapat ler upah nolong sana sini....Aunty Aza tuh sapa? hah dia lah kakak kepada pengantin baru kita tuhh...hehehehe...
bila dah selesai majlis, sesi bergambar dengan family plak lah apa lagi....sapa jadi photographer dia agak-agak? SAPA LAGI KALAU BUKAN UCU KESAYANGAN AKU...hahahahah...dia memang kerja jadi proffesional photographer secara full time sekarang....time-time cuti sekolah kaya lah dia...wakakka...apa pun, selamat pengantin baru abang Onn dan Kak Ina...heeee!

esok nya lagi (AHAD)...apa buat?? duduk rumah lepak arr! penat seyhh...mau nya tak penat...dari KL sampai JB terus ada function...tak henti-henti...ahad ni lah time aku nak berehat....

huhu (da hari ISNIN da)...aku suruh Along hantar aku pergi rumah Atok Mak...nak jenguk Atok...cucu kesayangan la katakan....eah? memandai jer aku nih...Atok sayang semua cucu dia sama rata lah hehehe...tapi sebenarnya aku nak keluar cari kerja lepas jenguk Atok...sudah nya, sampai ke hari ni aku tidur sini, rumah Atok Mak...wakakaka...baju ada dua helai jer yunk oii...aku suruh Along amik sampai hari ni tak muncul-muncul....malas aku nak jalan kaki...panas lol...hehe...

EHEMMMMM....masa aku keluar nak cari kerjalah yang banyak nak story...hehe...aku jumpa sapa kat CS masa tuh? aku jumpa Kak Cnow aka Kak Saidatul....sapa kak Cnow ni? alah, dia budak mopetz la...hanya kelompok tertentu jer taw apa tuh mopetz hehehe...korang taw ker? buat-buat taw dah la keyh...wakaka...kitorang buat temu janji aka date...wakaka...last-last dia tolong aku carik kerja sekali...

kat CS tuh, harap jer banyak kerja kosong...tapi hampeh betul...taw kenapa? okehh, baca betul-betul list ketidakpuasan hati aku nih,

  • kedai pertama - maaf dik...kami tak terima pekerja bertudung...kalau adik nak kerja kat sini kena bukak tudung dulu la... CHOII!! nak suruh aku bukak tudung? jangan haraplah....ni negara Yahudi kew? maaf ler kalau aku lancang ke apa ke...tapi aku tak puas hati la, masih ada diskriminasi terhadap gadis bertudung yeah?? takpe, kang aku cakap lebih-lebih, semua isu keluar kang...hahaha...
  • kedai kedua - kerja kosong? sorry ye dik...akak nak kena tanya boss dulu....tapi akak rasa boss akan tengok rupa and tak nak pekerja perempuan yang bertudung...PEHHH!!! apa aku nih hodoh sangat ker? suka hati kao lah kak...aku pun tak harap nak kerja kat sini...bagi aku kan, SEMUA MANUSIA CANTIK DI SISI ALLAH...tapi di sisi manusia sendiri tak taw lah aku...nasib-nasib jadi orang hodoh nih....wakakaka...
  • kedai ketiga - erk dik, kerja kosong kat sini dah ada orang isi la...sorry k... WALAWEYHH...kalau dah ada orang isi kenapa tak reti nak cabut kertas kat tepi dinding tuh? waaaa geramnya aku!!
kedai keempat? ahh tak sanggup nak cakap lagi....sabar jer la....tu belum masuk bab sijil ke hape ke, yang pasti sijil berhenti sekolah pun aku tak dapat lagi wakakaka...kesian Kak Cnow, terpaksa teman aku cari kerja...hehe...

dari CS, gerak pergi P.PELANGI, dari P.PELANGI gerak pergi GIANT SOUTHERN CITY...hampeh...memang hampeh...penat rupanya cari kerja ni kan? pukul 1 pm aku keluar, pukul 8.30 pm baru aku balik...padahal Atok Mak dah pesan, jangan balik malam wakaka...takpelah Atok...nak cari rezeki halal, terpaksalah berkorban sikit....nanti Aca dah dapat kerja, gaji pertama tu Aca bagi separuh kat Atok k...Insyaallah kalau Aca dah dapat kerja nanti...hehe...

No comments: