Monday, 28 March 2011

comment sikit boleh? :((

assalamualaikum...

haha today feel a bit dizzy kowt... tak tahu nak kata apa, tapi aku rindu kat kawan-kawan aku... especially eira, my pals (",) ... ko rindu kat aku tak weyh? haha... sumpah aku rindu kat kau.. aku suka skod kau kat PC.. why? sebab aku dah tak boleh nak tegur kau macam dulu so apa yang aku mampu buat cuma skod and doakan kebahagiaan kau... walau apa pun aku tak pernah buang kau dari hidup aku... kau sentiasa ada tempat dalam hati aku ni...

ehem... bukak story lain plak k??

start dari hari Khamis lepas rumah atok dah sesak dengan saudara-mara dan rakan-rakan arwah Pak Ya serta family yang lain...keluarga aku besar :) paling best bila time cuti, ramai-ramai balik kampung...meriah sangat! kaluarga aku memang besar dan meriah... mungkin sebab kan tu ada orang yang dengki akan kebahagiaan keluarga besar kami ni?

aicehhh... hhaha, maksud aku, hari tu Nek Esah dari Perak bawa cerita ada sepupu jauh kami cakap yang Nek Esah dengan Atok Mak bela saka... puii! siapa yang mulut takde insurans tu yang duk heboh-heboh cerita khurafat feat pembohongan besar-besaran tohh?

tak baik doe buat keluarga kami macam ni. sebar fitnah yang macam-macam. kalau betul atok nenek aku ada bela saka, mesti akan nampak saka yang menyerupai arwah atok Onn, tak pun mama aku, tak pun ibu Ani, and ramai lagi lah! tapi sekarang cerita tu timbul secara tiba-tiba..

dengar cerita keluarga Pontian yang mengata macam tu. tapi aku tak boleh lah nak cakap apa-apa buat masa sekrang sebab benda ni tak selesai lagi. Pak Jalil mengamuk habis dengar orang cakap atok macam tu. dia call orang tu and suruh orang tu datang rumah atok sekarang jugak, bawak bomoh yang cakap keluarga kami bela saka. memang teruk lah bomoh tu. tok moh tak boleh pakai!

aku cuma nak nasihat kan korang, jangan buat kerja bodoh macam tu. bagus alhamdulillah kami ada keluarga yang rukun walaupun kadang2 ada berselisih faham... tapi kes nih dah kira nak meretakkan hubungan kekeluargaan dari zaman nenek moyang aku dah ni. tak boleh jadi ok. aku tak suka orang sebar fitnah macam ni.

apa yang kau dapat bila sebar fitnah tentang keluarga kami? tak dapat pe pun kan? so stop wat kerja gilerrr tuuuu weyh... aduhai... kesian nenek aku taw tak? kesian sangat kat dia... tolonglah... :(

No comments: