Saturday, 30 April 2011

ting tong ????

assalamualaikum...

hari ni... apa yang dah berlaku hari ni? takde pape yang berlaku pun. hehe... adik aku kejut aku pukul 7.30 am sebab dia nak blahhh dengan kengkawan sekolah dia *yg pasti aku xtau dia nak pi mana... lepas aku hantar dia ke muka pintu *dgn muke yg mamai tahap kritikal* aku pun masuk bilik balik and baring-baring dengan harapan nak sambung tidur... beselah hari cuti... *padahal tiap-tiap hari aku duk melepak kat rumah goyang kaki besarkan muntot ni jerrrr* *hehehehehe....

tapi
tapi
tapi

aku tak tidur pun okay... hm... teringat plak azam aku nak menguruskan badan *lau tak silap aku ni azam 3 taon lepas jer???? terbace diary lame pnyer pasal....* so aku pun bangun and terus mandi... whoa segar giler rasa lepas mandi ni... semangat pun dah berkobar-kobar nak pergi tasik and berjoging... lepas siap pakai tudung aku pun ambil beg yang berisi kasut *kasut baru niiieeeee.... baru beli hari rabu lepas... bau kedai lagilahhhh... wahahaha* and capai kunci kereta kat atas meja tuuu... memanglah dekat jer dari rumah aku ke tasik tu cuma aku ingat nak bersarapan kat warung baba lepas joging...

then
then
then





lepas park kat car park tepi tasik tu, aku pun rilek2 dalam kereta jap *konon nak ambil udara pagi la tuhhhh...* aku pakai kasut tadi and keluar dari kereta... ramai jugak yang joging kat sini... sebelum ni aku cuma dapat tengok jer bila nak pergi sekolah... hihi... aku pun mula lah warm up... lari setempat la, turun naik tangga la, stretching sana sini... tapi yang kelakarnya, belum apa-apa aku dah semput... agagagaga... *kompom sebab aku dah lama tak bersenam... haishhhh....*

lepas tu, aku pun mula berjoging... tapi sumpah aku nak bagitahu korang ni, tak sampai 5 minit aku joging, dah mula pancit... *cisscake tol lah....* argh macam hape jer aku ni... macam mana nak masuk PLKN kalau macam ni???? hihi... bengang jugak bila aku tengok stamina aku yang tak berapa kuat ni... tapi takpe, aku tetap teruskan perjuangan semata-mata nak kurus... *last-last aku just berjalan jer mengelilingi tasik yg besar nih... ampeh wokkk*

yeah yeah.... walaupun aku ni lembik lau bab bersukan2 macam ni, aku tetap dapat habiskan 3 round tanpa henti tawwww! wow... *kembang kuncup hidung aku akibat tak cukup oksigen... nasib baik banyak pokok-pokok yang membekalkan oksigen kat sini... kalau kat padang pasir kompon pengsan bila tak cukup oksigen nihhh... ish9...*

straight after that...

aku pun melangkah kepenatan ke arah kereta kancil ku yang comel ni... wahhh...

kancil-kancil... nasib kau ada... kalau tak, memang tak larat lah aku nak balik rumah... lutut ni pun dah bergoyang semacam... heheeeee....*monologue sebentar bersama perodua kancil ku...*

aku drive balik rumah jap, minum air lepas tu keluar balik... destinasiku hanya 1 - pergi warung baba.. heheh.... sampai jer kat warung tu, aku pun order milo ais *fav aku nieee....* and roti telur... anak tauke macam aku ni duduk jer tak payah buat kerja... hahahahah tu kalau baba aku tauke business la *tongong giler... berangan nak jadi anak tauke plak wikikikiki...* sambil-sambil tunggu breakfirst aku siap, aku tolong lah apa yang patut...

pukul 10.15 am baru aku balik rumah... kepenatan lah katakan... muka pun dah macam gajah nak terberanak dah... balik jer aku lepak depan tv... sambil ditemani kucing kesayangan ku si Mienah... hah kenapa Mienah?? Ntah mana lah aku taw... baba yang bagi dia nama tu... bila aku bagi nama lain dia bukan nak nyahut pun... Mienah jugak yang dia nyahut... *kekwat sungguh bila aku panggil dia Meena... dia wat bodooooo je... padahal sebutan nya sama jer,, ejaan jer yg lain... ampeh doe...*

k lah... sampai di sini saje entry ku kali ni... heheh... ok ni ada gambar yang menunjukkan rupa tasik kat taman perumahan aku, Taman Pelangi Indah... besar tak besar kecik tak kecik tapi cukup memenatkan aku wahahaha....




No comments: