Friday, 6 May 2011

Jom Review Zaman Pak Kaduk !

assalamualaikum...

Sebelum korang scroll ke bawah, aku nak bagitaw yang entry kali ni aku nak cerita pasal zaman ikat rambut tocang 2 dengan reben, pakai baju tadika dengan kasut kaler pink n stokin bunga-bunga siap renda lagi...

ataw pun dipendekkan cerita, zaman pak kaduk dulu-dulu....

hah, masa umur aku 6 tahun, aku masuk tadika Tengku Shahariah kat area Larkin... dekat-dekat dengan Terminal Larkin tu haa... Kalau korang nak cari pun cari la, tapi kalau tak jumpa jangan salahkan aku plak. aku cume bagitaw aje, tak suruh pun korang cari, haaahaaa.... tadika tuh sekarang dah takde da...

yang ada cuma bangunan lama jer... kosong dah... semak samun kat tempat kitorang selalu main kejar-kejar dulu... kenangan giler doe...

okay-okay, berbalik kepada cerita aku tadi, kat sekolah ni aku ada sorang kawan baik.. kitorang memang kawan baik sampai kan member-member sume jeles dengan kitorang hahaha ape kes nak jeles-jeles doe? dah kitorang ni sekepala tu yang jadik kawan baik. isk isk isk...

aku dengan dia ni sama kelas... tapi kelas apa tu aku tak ingat dah...

nak dijadikan cerita, dia ni suka berkepit dengan aku. aku pun tak lebih tak kurang macam tu jugak ler hehehe... mak bapak kitorang plak jadik kawan...

masa birthday aku, mama aku belikan kek empat segi yang besar untuk aku celeb dengan kengkawan kat tadika kesayangan aku tu. amik gambar reramai la katakan. cikgu aku pun ada jugak dalam gambar tu. yang aku ingat, kat tengah-tengah rambut pendek kai speck tuh guru besar, yang kat tepi dia plak cikgu kelas kitorang merangkap cikgu BI..

nanti aku upload gambar tu... ntah dalam album mana ntah mama aku letak... so balik ni aku akan bongkar laci-laci rumah aku HAHA...

masa amik gambar tu, kan semua berebut nak dekat dengan kek, ala bese la doe. belum sempat aku tiup lilin mesti dah ada yang potong line. potong stim betul la.... aishhhhh....

si dia ni plak berdiri kat hujung sekali belah kanan aku... hujung meja plak tuh... aku kompom la kat tengah-tengah... mana boleh birthday girl duk tepi weyhhh...!

aku panggil dia suruh dia berdiri sebelah aku, tapi dia macam merajuk jer... walaweyhh...

sedih pun ada sebab dia tak mao berdiri sebelah aku... ala bebudak mana la taw pape. sikit-sikit sedih... sikit-sikit menangis... sikit-sikit merajuk... heheh...

last-last dia still kat hujung meja... tapi dalam gambar tu kitorang tetap tersenyum... senyuman dia yang paling aku ingat sampai sekarang... dia ni jenis yang chubby-chubby montel-montel sikit masa tu. aku plak keding jer, sekali kena tiup angin melayang terus...

Hafiz, kiter rindu la kat awak!! Rindu nak cubit pipi awak ~ ^^"

Yahahaha... sekarang aku rasa dia mesti dah tinggi, hensem, dah kurus... hehe... sebab aku plak yg jadi sebalik nye sekarang.. makin tembam deyhhh....Dia tu putih je orang nya... senyuman dia memang manis kalau orang pandang... aku pelik jugak macam mana aku boleh ingat muka dia sampai sekarang...

nama femes dia kat tadika dulu, Hafiz Glamour u... jangan memain... hahahhaa... aku pun boleh dikatakan femes cam dia gak lar... bukan sebab tu jer, sebenarnya kitorang dulu antara bebudak yang agak pandai kat tadika tu... sebab persahabatan kitorang yang terlalu rapat la jadi femes tu... aku tak taw la sekarang dia ingat aku lagi ataw dah lupa terus...

aku susah nak lupakan dia ni... kawan paling best aku pernah kenal ^^"
aku cuma boleh berdoa moga suatu hari nanti kitorang akan dipertemukan kembali... aku sayang giler kat dia doe... kitorang terpisah sepenuhnya bila tadika tu ditutup... kalau tak silap aku dia tinggal kat flat kat situ... kan ada flat lama dekat-dekat TL kan? ha maybe kat situ la... tapi aku lupa.. ntah-ntah sekarang dah pindah pun...

apa la khabar kawan aku yang sorang tu sekarang? result dia mesti bagus.. ^^ sebab dia pandai...

kite harap awak sihat selalu yer hafiz ^^" 

ha ni la kisah zaman pak kaduk aku... aku ada bestfriend yang sangat-sangat aku sayang walaupun dah lebih 10 tahun kitorang terpisah... tapi aku kesah ape... korang ade? takde kan?







No comments: