Sunday, 22 May 2011

Mudahnya Mengungkapkan Sayang....

assalamualaikum..

Geramnya aku pasal lelaki hidung belang ni... Cakap kat kita dia dah break dengan orang tu. Rupa-rupanya masih lagi bersayang-sayang kat luar. Manalah tak geram. Dia ingat perempuan ni macam baju ke? Suka-suka nak tukar ganti. Woii pikirlah sikit pasal perasaan seorang perempuan. Cuba kalau kau yang kena? Tak sakit ke rasa hati tu?

Belum kena belum tahu kan... bak kata orang, tak kenal maka tak cinta, dah cinta maka sakitlah yang dapat. Bila dah ada orang lain kita ni sebelah mata pun dia tak pandang, bila dah takde sape-sape muka kita jugaklah yang dia carik. muka kita jugaklah yang kena tengok muka dia tiap saat.

Susah sangat ke nak setia pada satu hati? Kenapa mesti ada yang lain? Tak cukup seorang ke dalam hidup lelaki spesis macam ni? Aku bukan nak menyalahkan sesiapa, tapi rasa bodoh tu memang ketara sangat dalam diri ni.

Cuba kalau orang yang dia sayang buat dia macam tu? Apa yang dia rasa agaknya? Kecewa? Sakit hati? Baik tak payah, sebab orang ni dah rasa dulu semua tu, penyebabnya dialah, bukan orang lain. Kita tolong dia macam-macam, kita buat untuk dia macam-macam, kita jaga hati dan perasaan dia sampai hati kita ni takde sape pun nak tolong jagakan, kita sayang dia mengalahkan kita sayang nyawa kita sendiri, kita percayakan dia bila dia kata nak keluar pergi sana sini, kita pendamkan dalam hati bila perempuan lain sms dia, kita tak pernah tegur dia bila dia panggil orang lain sayang, kita bagi apa yang kita ada asalkan dia bahagia, tapi apa yang kita dapat?

Adehai...

Memanglah orang selalu cakap, jangan percayakan seseorang 100%... ye betul tu. Tapi bila kita dah bagi kepercayaan tu pada dia, kenapa mesti nak cemarkan kepercayaan yang susah kita nak bagi kat orang lain? Ingat senang ke nak hadapi semua ni sendiri??

Out tenangkan hati ~

No comments: