Wednesday, 25 May 2011

Oohhh agak kekayuan jugak tangan aku ni...

Assalamualaikum...

Tadi aku, Sherah, & Afifi sama-sama pergi kelas seni atas kelolaan Cikgu Addin. Haha dah lah datang lambat! Kena sound pulak tu dengan cikgu... "Awak ni nak pergi kelas ke nak pergi Jusco?" Grrr... manalah aku perasan yang aku pakai seluar jeans. Balik nak mandi pun kelam kabut ye dok, tu yang main sarung jer hape ade depan mata hakhak.

Tak sangka pulak si Afifi & Sherah pun pakai jeans. Ampeh la korang ni. Haish malu pulak depan senior-senior yang lalu tadi. Haihh nasib badan la haha, aku kan jadi driver orang. Tu yang lambat tu. Kelas start pukul 2, sampai rumah pulak pukul 1.45. Ape korang ingat sempat ker nak siap-siap dalam masa 15 minit tu? Dengan peralatan seni nye lagi. Adehai.

Ni plak situasi dalam kelas seni.

- Aku duduk sebelah Afifi kat depan sekali .

- Sherah duduk depan aku .

- Salam duduk selang dua meja dari aku .

- Mujie duduk kat belakang kelas sebab tak nak kitorang tengok lukisan dia . hahaah .

- Yusnita duduk tepi kelas . dekat dengan aku .

- Mila duduk selang semeja berhadapan dengan Yusnita .

Haa pikirlah sendiri macam mana haha aku tak sempat nak buat map ni. Maap2 .

kitorang lukis gambar budak tengah main permainan tradisional. Aku kan minat melukis kan. Bila hari ni kena melukis, tetibe tersedar yang jari jemari ku yang runcing ni dah lama tak diservis sebab tu kayu semacam masa melukis. Jadi tak lawa lukisan tu tau tak.

Sherah dengan Afifi lagi best, diorang main lukis jer janji nampak dua budak tengah main congkak. Budak lelaki dalam lukisan Afifi tu aku tengok sekali rupa macam monyet, tengok dua kali macam beruk pun ada, tengok tiga kali, tak dapat nak komen lebih-lebih dah sebab tak tahan gelak. ahahahah siot lah Afifi.

Sherah plak, lukis gambar selipar tepi tikar alas tempat bebudak main congkak, boleh pulak selipar tu terbalik. Habis kena bahan dengan si Salam. hahahaha Salam pun lebih kurang sama jugak sebab dia lukis pokok kelapa terbalik. Muahahahha. sumpah sewel betul bebudak ni. Pelepah pokok kelapa kan patut ada kat atas, bukan menghala kat bawah, sekali tengok lukisan dia macam pokok kelapa tengah kuncup hihihihikk.

Ai sampai sakit perut tengok perangai diorang ni. Yelah, memula Salam gelakkan Sherah sebab selipar terbalik. Yang patut kat kanan dia lukis kat kiri, macam tu jugak la yang patut kat kiri dia lukis kat kanan. Aduhai. Bila si Salam dengan bangga nya tunjuk lukisan dia kat cikgu Addin, dengan selamba Cikgu Addin cakap, "eh kenapa pokok kelapa awak terbalik ni?" Serta-merta kitorang gelakkan dia.

WEeeiiiii sengal, ape lah ko. Gelakkan orang, diri sendiri pun ting-tong jugak hahahha -to Salam.

Si Mujianto ni plak (known as Mujie) dia duduk belakang sekali dalam kelas. Konon tak nak kitorang tiru lukisan dia. Poooraaahhhh Mujie, gila tak boleh belah ko. Hahahaha. Dah lah lukis budak lelaki main congkak sorang-sorang, perasan lukisan dia lawo plak tu. Hahahaiii.

Tapi kelas seni pertama kitorang ni memang seronok. Dapat release tension gak. Cikgu Addin plak memang jenis cikgu yang berseni. Bayangkan eah, bila dia bercakap, perghhh terasa macam dengar orang-orang baca skrip... hahahha... "kita lukis kena ada emosi... gembira sedih serabut kusut bingung... tu semua akan terzahir di atas kertas bila kita mula melukis... kalau gembira, akan nampak bunga-bunga gembira tu walaupun hanya sekadar garisan..."

Perghhh bayangkan... nak tergelak ada, nak tersenyum ada... Tapi tu lah dia, cikgu seni kami yang teramat berseni hehe. Yang penting lukisan dia lawa.... tu yang penting... boleh aku manfaatkan kesenian yang ada pada cikgu Addin tu sebab dari kecik aku suka melukis... Kita kena pandai gunakan peluang yang ada kalau nak berjaya betul tak?

*Cita-cita terpendam aku, nak jadi seorang pelukis yang serba boleh... =)

2 comments:

NURUL AINI NORAZMAN said...

hahahah~melukis kene ada emosi,.HAHA

Aishah Amira said...

@NURUL AINI NORAZMAN

of course!! haha kalau takde emosi nanti takde bunga-bunga hihi...