Saturday, 28 May 2011

Pengumuman!

Assalamualaikum...

sape taw hari ni hari apa? Ada peristiwa penting ker hari ni? Sure takde? Tipu... Cuba fikir2 balik... Hari ni aku kahwin lah! eh... Sorry korang aku lupa nak bagi kad jemputan... Tak sempatlah... Tetibe je terasa nak kahwin tu yang aku kahwin tu... Opppsss....

Okay sesi merepek dah abes... Aku sebenarnya tengah kepenatan ni... Maklumlah dah lama tak mengemas rumah dengan jaya nye... Yelah selalu nya aku kemas rumah gitue2 je... Heheh pemalas punya anak dara =D

Bukan malas, just aku takde masa nak tawaf satu rumah semata-mata nak mengemas... Huhu... kerja banyak tu yang tak sempat tu... since sekarang tengah cuti 2 minggu so aku memang punya banyak masa nak menyepahkan dan mengemas balik rumah kesayangan aku ni.. haha....

Memandangkan takde sape-sape yang boleh tolong aku mengemas pagi tadi, semua kerja aku yang buat sorang-sorang... penat jangan cakap lah yu... dah lah ai ni belum makan pape... hahah.. Dari menyapu rumah atas ke bawah, almaklum lah rumah 2 tingkat... fuhh, lepas tu mop rumah atas ke bawah, lap meja bagai, lap cermin tingkap plak, kemas bilik baba ku, bilik adik ku, and paling penting, bilik aku sendiri, lepas tu basuh baju, okay aku guna mesin basuh jer tak kuasa nak buang tebiat basuh kat bilik air pakai tangan aku ni padahal mesin basuh dah ada... kalau tak nak guna bek bagi orang ye dok? lepas basuh 2/3 round sidai baju plak...

lepas tu baru aku makan... ekceli takde ape sangat kat rumah aku tu, ada telur ada roti so aku pun buat lah telur hancur makan dengan roti wuuu sedap2 rugi sape tak makan tu sebab telur yang aku goreng tu boleh tahan lazat nyer... ada rasa telur dalam tu... sure sedap...

lepas tu lepak depan tv tengok cite magic kat tv3 tu... alah cerita dah banyak kali main la... aku memang hafal jalan cerita dia tu sampai langsung takde unsur-unsur saspen hahaha bosaaaannnnn...

sambil-sambil tunggu baba aku balik, aku pun meroyan dengan kucing kesayangan aku... kejap2 peluk dia, kejap2 usap2 kepala dia, kejap2 timang2 dia, kejap2 men kejor2, kejap2 tah hape lagi yang aku buat kat dia... haha ya aku taw, Minah hanya pasrah jer dengan perbuatan ku yang agak kegilaan itu...

baba balik, aku terus menerpa ke pintu macam sambut buah hati sambil angkat tangan tinggi-tinggi huahuahuahua kompon baba aku kate, "apa kena anak aku ni... buang tebiat agaknye... kesiann..."

takpe la aku tak kisah sebab dah memang kenyataannya begitu, mau gi mana lagi pak...

tanpa berlengah2 lagi dengan mukan tak taw malu aku pon berkate, "ba, nak gi cc bley?"

"pergi laaaa...." ooohh yessss... aku terus amek car key and drive pergi cc... dan akhirnya, aku berjaya jugak sampai cc ni...

OOOhhh hari yang memenatkan... agak-agak turun 2 kilo tak? mane taw kan... turun naik tangga kat rumah tu boleh buat aku turun berat badan ke haha *abaikan..... dah sepuluh tahun lebih aku tinggal kat rumah ni, tak pernah pun berat badan aku turun walaupun tiap-tiap hari aku turun naik tangga... cehh.. makin naik ada la... huhu...


No comments: