Tuesday, 21 June 2011

Hati Saket

Assalamualaikum...

Semalam baru jer aku hantar dia naik bas kat Skudai. Semalam jugak aku dah ingatkan dia, kalau aku call, tolong lah angkat. Semalam pun aku dah cakap, tolong lah call baba. Anything happen kat sini bila dia takde, aku tak boleh mintak tolong orang lain dah. Aku cuma harapkan dia je sekarang. But why susah sangat dia nak faham?

Ya aku taw lah dia pergi KL tu sebab nak jenguk abang angkat dia excident. Tapi cuba fikir, takkan takde masa langsung nak angkat call aku? Kalau kat hospital, keluar la kejap angkap fon tu bila aku call. Aku kat sini dah macam nak gila la weyy. Mama dia dah call aku dari tadi mintak tolong. Aku nak tolong macam mana bila kereta rosak, tak boleh start.

Tolong la sayang... Aku tak tahu nak buat macam mana ni. Hari ni pun aku tak pergi sekolah sebab kereta buat hal. Takut kena marah dengan baba terpaksa lah aku buat-buat pergi sekolah. Dah tak tahu nak mintak tolong dengan sape lagi dah ni. Semalam punya kes pun belum setel lagi.

Kes excident dengan mamat celaka. Bayangkan, dalam parking lot kat Jusco pun boleh excident. Bertambah masalah aku sekarang ni. Kalau hantar bengkel orang tu cakap makan rm400 jugak siap cat sekali. Mana aku nak cekau duit weyy. Mana aku nak cari duit banyak tu weyy. Buku sekolah pun tak beli lagi. Yuran pun tertangguh sekarang ni.

Aku taw dia pergi KL bukan semata-mata nak jenguk abang angkat dia je. Tapi sebab nak jumpa dengan Lyssa. Aku taw semua la sayang. Ko jangan nak tipu aku lagi. Nampak sangat ko tipu. Baru minggu lepas kita bincang pasal Lyssa tu and now U pergi KL nak jumpa dia plak. Nak buat apa jumpa dia. Tak payahlah... I lagi perlukan U dari dia tu.

U dah janji dengan I kan yang U takkan ada sesiapa lagi lepas ni rite. Hal kita pun tak setel sepenuhnya lagi sekarang ni. Arghh angkat la call I! Tension la weyy!!

Nak pecah otak aku ni la!

Ya Allah beratnya dugaan yang Engkau beri... Tak terdaya aku nak melawan ketentuan-Mu Ya Allah...Jika ini jalan yang Engkau tentukan buatku, aku redha Ya Allah...

Rasa nak menangis pun ada... Saat kita betul-betul perlukan dia, mesti dia takde kat sisi kita, kan? Ya Allah... tetapkan hati ku agar tak mudah berprasangka buruk Ya Allah...

2 comments:

NURUL AINI NORAZMAN said...

Sabar ye,.setiap masalah pasti ada jalan pnyelesaian,. bila fikiran tenang baru awk boleh fkr dgn betol n plan apa yg patot awak buat,.(^^")

Dia mmg sptotnya berada dkt dgn awk time2 mcm ni,.

Aishah Amira said...

@NURUL AINI NORAZMAN

yela sis. tension sgt skrg ni. :(
tp dy memilih utk brsame dgn org lain skrg...
sedih jgn ckp la...
thanks ye :)