Tuesday, 21 June 2011

Ku Kembali...

Assalamualaikum...

Hai hai hai! Lama dah aku menyepi & now i'm back! erkk... ada sape-sape yang perasan ker aku dah 2 minggu kena culik ni? ehhh,... haha.. merepek plak memalam ginie...

2 minggu ni aku agak busy... busy dengan many things... pasal homework, pasal my Mr. Pinokio yang tetiba kembali mengacau hidup aku ni, pasal kawan-kawan, and banyak lagi...

Apa pun, aku happy sangat... why? jeng3... nak tahu ker? hm sebelum aku cerita dengan lebih detail lagi, aku nak bagitahu yang aku betul-betul tak sangka Mr. Pinokio aku tu akan contact aku balik. Betul tak tipu. Malam tu aku ada kat rumah atok. Then tergerak hati nak call Cik Ana, anak buah mama beliau yang selalu tolong kat kantin tu... Bila dah berbual lama, Cik Ana tanya aku macam ni :

Cik Ana : Ecah dengan Napi macam mana?

Aku : Eh Napi? Budak yang nakal & jahat tu ke?

Cik Ana : Eleh nakal-nakal pun sayang kan???

Gulp... hahaha... pandai lah Cik Ana perangkap aku. Nak jawab ke tak? Nak jawab macam mana eh??

Aku : Hm dulu sayang laaa... Sekarang dah tak sayang dah...

Cik Ana : Nape plak?

Haish banyak tanya plak orang tua ni laaaa...

Aku : Yela.. Dia dah ada orang lain, takkan nak sayang-sayang lagi kan... Biarlah dia tu...

Tak pepasal mood aku sedih.. Choii!!

Cik Ana : hahaha macam tu plak budak ni... Hm ok lah Cik Ana ada kerja ni. Nanti sembang lagi ok!

Aku : Ok ok... Assalamualaikum...

Then, tak sampai 2 minit aku dapat satu sms from unknown number... Well... terkejut jugak sebab sms tu berbunyi macam ni :

"Cari iz eh?"

FYI, Mr. Pinokio tu A.K.A Napi A.K.A Iz. Pelik eh kenapa banyak sangat nama? Hihi... Napi tu panggilan dia kat rumah... Iz tu panggilan aku kat dia... Mr. Pinokio lak panggilan kedua aku kat dia sebab dia tipu aku sebelum ni... Hm ok, maybe sekarang aku tak kan panggil dia Mr. Pinokio lagi.....

Okay jom tengok apa yang kitorang duk sms malam tu ~

Aku : Yup carik Iz. Sape ni?

Iz : Napi.

Aku : Napi mana?

Iz : Ni I la mengong. Dah tak kenal? Geget telinga tu kang.

Aku : U? Biar betul? Number sape ni?

Ekceli aku gugup time ni... nasib baik just sms jer... seyezly, aku rindu suara dia...

Iz : Num I la. OOo dah tak sayang I ye. Yela kan. Takpe. Ni ha, ATM U I nak pulangkan ni.

Aku : Eh mana ada tak sayang? Sape cakap? HM...

Iz : Tadi U cakap kat Cik Ana, dulu sayang sekarang tak dah...

Aku : Macam mana I nak sayang kat orang yang tak sayang I?

Then dia diam je... Huhu... Sedih la weyhh. Walau apa pun yang aku cakap-cakap selama ni tapi hati aku tetap sayang dia. hehe. Lepas tu aku call dia. Aku paling tak suka bila orang balas sms aku lambat-lambat. Saje nak buat kita tertunggu-tunggu. Haishh bagi penumbuk sebijik kang baru taw.

Aku : Assalamualaikum.

Iz : W'salam. Hah budak kecik!

Aku : Weyy ape budak kecik budak kecik haa....

Iz : Haha takdelah. Rindu nak panggil U budak kecik. Hahaha. Sihat ke ?

Aku : Elehh. Rindu konon. Sihat je la kot. U? Sekarang ni U katne?

Iz : Hm sihat je. I dah kat JB dah.

Aku : JB? Bila U balik??

Iz : Dah dekat seminggu jugaklah.

Aku : Ouh dah seminggu balik pun tak reti-reti nak cari I ke?

Iz : I busy la sayang . Eh budak kecik, nanti call I lagi boleh? I tengah drive ni....

Aku : Tengah drive ke... Nape tak cakap awal-awal. Hm Ok. Ni tengah drive ni, sapelah yang duduk kat sebelah tu kann...

Iz : Haha kat sebelah I ni mestilah awek derrr...

Aku : Ah dah agak dah. Awek keliling pinggang, menyampah! Ok la bye.

Iz : Alolo merajuk plak. Kat sebelah I ni mama kesayangan U la syg oiii... Mana ada orang lain...

Aku : Hm yelah. Dah lah letak la tepon tu. Drive hati-hati. Bye.

Iz : Ok. Bye.

Ha tu lah apa yang kitorang sembang malam tu. Nampak biasa je macam takde benda penting pun sampai aku nak abadikan semua nya dalam blog ni kan? Biarlah, kalau aku nak tulis jugak korang bukan boleh buat pape haha. Saje je buat kenangan sebenarnya... Tapi kan, aku tak tahu macam mana dia tahu semua yang aku cakap kat Cik Ana tu hahah. Nasib lah. Ntah-ntah Cik Ana spy dia sebab tu Cik Ana tanya-tanya pasal Iz kat aku. Jahat tol dorang ni.

Pape pun, aku harap lepas ni kami takkan terpisah lagi. Aku tak sanggup nak kehilangan dia macam dulu. 5 bulan aku tunggu dia taw. Orang kata, 5 bulan apa lah sangat ye tak? Tapi bagi aku 5 bulan tu dah macam 5 tahun. Terseksanya hati cuma Tuhan je yang tahu.


No comments: