Tuesday, 21 June 2011

Menjaga Hati

Masih tertinggal bayanganmu
Yang telah membekas di relung hatiku
Hujan tanpa henti seolah petanda
Cinta tak di sini lagi
Kau telah berpaling...

Biarkan aku menjaga perasaan ini
Menjaga segenap cinta yang telah kau beri
Engkau pergi.. aku takkan pergi...
Kau menjauh.. aku takkan jauh...
Sebenarnya diriku masih mengharapkanmu...
oohh.. oooh..

Masih adakah cahaya rindumu
Yang dulu selalu cerminkan hatimu
Aku takkan bisa menghapus dirimu
Meski ku lihat kini kau diseberang sana

Andai akhirnya kau tak juga kembali
Aku tetap sendiri menjaga hati...


Tetiba teringat lagu ni... Ntah macam mana boleh teringat lagu ni plak... Hati aku sebak la weyy... Masalah bertimbun... terlampau banyak... and aku kena setelkan semuanya sendiri... Rasa tak kuat sangat diri ni nak tanggung sorang-sorang... Nak harapkan dia, dia ntah ke mana... nak harapkan kawan, masing-masing busy... sape lagi yang boleh diharap?

Aku rasa nak hidup sorang-sorang tanpa ada nyawa lain atas muka bumi ni. Takkan ada masalah yang timbul. Takkan ada rasa sakit hati. Semuanya cun je. Haha kalau nak sangat hidup macam ni pergi je la kat plant pluto sane. haha..

Rasa nak nangis je dari tadi... tapi airmata yang keluar cuma setitis dua je... Aku nak buat macam mana sekarang.. Ada orang mintak tolong dengan aku & aku tak boleh tolong orang tu, rasa terkilan & bersalah sangat sebab tak dapat tolong. Diri sendiri & masalah sendiri pun takde sape nak tolong sekarang ni...

Merintih macam mana pun takde sape sudi mendengar ye tak? Kecuali Dia...

Aku takut sangat nak tunggu hari esok... Macam ada benda yang akan berlaku esok. Aku harap takde benda buruk berlaku kat Iz... Aku betul-betul sayangkan dia. Ntah macam mana aku nak teruskan hidup kalau dia takde kat sisi aku? Sekarang je dah terasa macam separuh mati. Apa lagi nanti. Aku tak nak perkara tak elok berlaku kat dia...

Ok aku terpaksa stop kat sini... Nak keluar tenangkan fikiran. Mudah-mudahan otak aku dapat cari jalan nak setelkan masalah yang menimbun ni... Amin...

1 comment:

Gen2Merah said...

takda manusia yag tidak pernah ditimpa masalah kan.. semoga semuanya ok ok saja.. banyakkan berserah kepada Nya
Salam ukhuwah salam kunjung mengunjung ye (",)