Sunday, 14 August 2011

Harga daging beku sepaket RM13.90?

Assalamualaikum...
Salam 1 blogger,

Haha nak story sikit ni... Pagi tadi aku pergi beli telur sepuluh papan & 2 paket daging beku kat Tesco Tebrau... eh bukan nak buat kenduri ye, bukan bukan.... Tapi untuk berniaga bazar. Kat mane? Kalau aku bagitau korang datang serbu ramai ramai tak? Hahahaha....



Harga sepapan telur grad C = RM7.50. Ni dah kira murah la ni??? Yang ni takde masalah pun. Aku nak story pasal harga daging beku tu je.... Rugi la aku beli tadi... 2x ganda kerugian tau???

Biasa nya harga sepaket daging beku = RM8.00 ++. Aku tak ingat sen sen tu berapa... Maybe rm8.50 kot... Tapi tadi kat situ dia tak tulis harga pun. Tak tahu la kenapa?? Aku pun amek jer sebab baba dah bagitau harga sepaket tak sampai RM9 pun.. Bajet ada RM100, cukup la beli 2 paket je...



Bila cashier dah kira semua, total harga lebih dari RM100... tau berapa? RM103.00++ . (again, aku tak ingat berapa sen dia huhu --") Pelik jugak aku, tak kan baba silap kira kot? Dia kata rm100 tu cukup, ada lebih lagi... Tapi ni dah terlebih plak...

Aku bayar la... dah sampai kat kereta, aku check resit tu... harga daging beku kat situ tulis RM13.90... Pelik dah... Tak kan harga naik tak sampai 1jam kot? Sebab nya baba dah pergi Tesco dulu beli barang. Tapi duit yang dia bawak tak cukup so baba balik dulu amek duit. Tapi kerja satu pun tak buat lagi kat rumah tu so aku lah yang kena pergi... baba kata harga RM8.50... Tapi kenapa aku beli harga dah naik plak? Tak ke pelik tu? Ha apa apa pun better aku balik dulu...

Kat rumah...

Aku story kat baba pasal harga daging... Baba cakap harga sebenar dia memang RM8.50... Baba pun dah terkena tadi... Masa baba beli, dia scan harga RM13.90 tapi bila baba suruh check balik harga tu, memang betul la RM8.50... Pekerja kat situ dah keluarkan price tag daging beku tu lepas baba bagitau.. Maybe nak betulkan harga la kan...

Tapi bila aku pergi kat tempat daging beku, price tag dia takde pun... aku pun ragu ragu harga dia berapa... Tapi sebab baba suruh beli, tu yang aku beli jugak... Lepas tu baba bising. Huhu.... Rugi nye belanja hari ni =(

Elok elok belanja tak sampai RM100, dah jadi lebih... Lebih dia bukan sikit, tapi banyak plak tu!!

Macam mana la diorang buat kerja ni... Bukan nak cakap apa, tapi kena la concern sikit... Yang untung diorang, yang rugi kita... Even kalau rugi seringgit pun, kita tetap rugi what! Ni kan lagi yang berbelas belas ringgit... Tolong la peka pasal harga barang ni... Kesian kat kami ni tau... Lagi kesian kat aku, sebab kena bebel dengan baba.... uwaaaaa =(

Pada pengguna yang lain tu, kalau beli barang, tolong check harga barang tu betul betul okay. Takmo jadi cam aku ni. huhu.... Ingat yeee!!

2 comments:

Hans said...

skrg memang ramai orang tak jujur dalam berniaga
tak tau lah rezeki diorang macam mana
haihhhh

Aishah Amira said...

@Hans

tau takpe . tapi ni bukan beli kat kedai runcit kecik kecik tuuu , tapi kat tesco , benda macam ni pun masih berlaku lagi huhu T_T