Tuesday, 27 September 2011

My Passion :)

Assalamualaikum...
Salam 1 Blogger dan Salam 1 Malaysia

Hello Peeps !
Semua orang ada passion rite ?
Tak kisah la , it's about what .
Yang pasti , setiap individu yang NORMAL harus lah ada passion !
Hahahahahaha >evil laugh tetiba<
Fine , wayar terputus tadi .
Maaf ya korang ^^

Nak tau passion aku tentang ape ?
Yeah yeah , I love pets !!
Aku memang betul betul suka kan pets .
Arnab ke , Ikan ke [pets jugak kan??] , Kucing ke , Kura Kura ke ,
Ayam ke [heheh Ayam Katek ade laaa] ,
Kambing , Lembu ?
Oh tidak . Kalau nak bela kambing ft lembu ,
elok aku organize satu empayar yang melibatkan hak penjagaan terhadap binatang binatang al-An'am ni ~
 Sure masyuk kan bila tiba bulan bulan penyembelihan ?
hahahahahahaha >evil laugh again< --"

Nak tau camne mula mula aku boleh terSAYANG kat haiwan haiwan yang comel lagi gebu dan innocent ni ?

1. Ikan

Yang ni , memang tak dinafikan lagi . Baba seorang pemancing tegar yang telah mengheret anak anak beliau ke kancah pemancingan halal lagi dibenarkan dalam Islam . Bukan pancing marka ka , pancing balak ka , tapi ye , pancing ikan . Muahahahahahah ~

Erk . Hm ,
Kat rumah aku tu dulu ada 2 bijik akuarium .
1 yang besar , satu lagi bersaiz sederhana .
So , baba suka sangat bela ikan emas , ikan yang kalerful tu , ikan yang melekat kat dinding tu , ikan yang leh dibuat gulai serta disalai pun ada gak .
Ops jangan terkujat .
Sebab itu memang my Baba's Passion ^^

2 . Kura Kura

Baiklah .
Kura Kura yang kecik lagi kemetot ekornya ni merupakan haiwan kedua aku bela selepas ikan .
Time tu Baba duk busy nak beli sayur kat kedai sebelah .
Aku plak dah tentu tentu merayap ke kedai haiwan >hihihihihihihihi< --" Ok very annoying kan aku gelak camni ?
Some times Baba ajak aku balik , mesti aku pandang kura kura tu dengan pandangan sedih .
Hati nurani seorang bapa memang tak boleh nak mengecewakan harapan seorang anak kecil yang comel tu , so Baba pun cakap kat aku ,

"Kamu nak kura kura tu?"

Wahh dengan secara tetiba wajah ku yang sedih dilimpahi nur yang tidak terkata ,
senang citer , berseri serilah ! Huhue , Yay yay . Pancingan ku berjaya ^^
Hehey , otak kanak kanak berusia 8 tahun waktu tu bagi aku sangat bernas kot .
Yes , budak comel tu memang bijak !
>hahahahahaha<

Aku pun mula la bodek bodek Baba .
Anak bapak la katakan .

"Ye ah . Myra nak yang tu . Satu je ba . . Satuuuuu jeeee !"

Sambil angkat tangan konon konon nak berikrar la kan .
Heheh .

"Kalau beli satu  , nanti dier takde kawan la . Siaaannnn kat dier taw . Takpe lah , Beli dua ok."

Wah wah wah .
Pucuk dicita impian pun jadi kenyataan !
Aku pun apa lagi , terus la pilih yang mana satu aku nak ^^

Aku rasa , aku bela kura kura tu adalah dalam dua tahun .
Dari saiz dia lebih kecik dari tapak tangan sampai la saiz dia lebih besar dari tapak tangan aku ni taw .
Punya lah aku jaga elok elok kura kura tu .
Sayang beb .

Oh ye , nak tau nama diorang tak ?

Panjang - sebab ekor dia panjang dari yang lagi satu tu .
Pendek - Ofcourse sebab , ekor dia pendek !

Hahahahaah .
Takde seni langsung kan nama nama tu ?
Haaaiiiizzz . . .

Sekarang , dua dua aku dah lepaskan kat tasek kawasan taman perumahan aku .
Biarlah kat situ diorang ada ramai kawan !
Lagi pun , kandang dia dah tak muat .
Kecik sangat tu , mana muat dua ekor nak letak dalam satu balang plastik !
heheh , kalau aku datang tasek tu , mesti aku teringat lat diorang sampai ke hari ni ^^

3 . Ayam Katek

Yang ni ,
Disebabkan aku tinggal kat kawasan perumahan yang boleh dikategorikan sebagai kawasan bandar ,
So amat tak sesuai lah if aku bela ayam kampung macam kat rumah rumah atok nenek aku tu .
Ayam katek adalah penyelesaian terbaik =D

Hihi .
Tujuan aku bela diorang ni ?
Takde tujuan yang specific .
Sekadar suka suka je ^^

Part yang seronok - bila nak tangkap diorang masuk dalam reban ! hahahahah . Sumpah best . Terkejar kejar aku adik beradik dibuatnye , hehe .

Part yang tak best - ayam betina tuuu , tak reti betul nak jaga telur dia . Asyik dipijak pijak sampai pecah . Takde sifat keibuan langsung lah kau ni ! Grrrr .

4 . Arnab

Ha , kalau cerita pasal arnab ni , ending dia tak berapa best lah :(

Nak baca ke korang ?
Ala takpe laaa .
Sedih laaa nak story mory kat sini .
Huhueee . D=

Nak baca ? Ok scroll .

|
|
|
|
|
|
|
|
|

Tadaaa . The End ! xP

Hihi . Jangan marah . Saje nak hilangkan bosan aku nih .
Aku akan sambung cerita pasal Arnab aku ni lain kali yea ?
So , rajin rajin jengah blog aku tau ^^

Tu je untuk kali ni .
Nak cerita semua , sehari pun tak cukup okay !

Ciao lah ^^

No comments: