Monday, 7 November 2011

Dup Dap Dup Dap



Assalamualaikum .

Hello peeps . Wow korang tengah watper nih ?  ^^ aku tengah lepak lepak minum milo ais ( aku buat sendiri . memang muke tak malu :D ) kat rumah jiran tersayang nih , well , saje nak meluangkan masa terluang dengan family nih sebab lepas ni kan aku nak pergi Melaka dah .

So , bila diorang tanya UiTM Alor Gajah tu macam mana rupa dia , aku terus google kot kot ada pic yang boleh ditunjuk kat diorang ( padahal aku pun tak pernah tengok --" ) kehkeh . bajet la aku dah pernah tengok kan kuikuikui . Nampak agak besar jugak , bila aku search untuk image , almost keseluruhannya datang dari belog belog yang of course owner nye belajar kat sana .

Wah , baca cerita diorang yang first intake untuk tahun nie time MDS , macam best , macam cuak pun ada , yelah , ada tour aka tawaf kampus tu sampai melecet lecet kaki , grrrr . Cuak neh cuak neh !! Apakah aku akan mengalami nasib yang sama ? Hoho . Nanti aku nak pakai kasut jer weh , tak mau pakai high heels hehehee . Tapi kan memang diorang suruh pakai kasut time tu kan ( ada tulis kat panduan panduan tuuu ) , camner boleh melecet lak kaki ? 

- garu garu kepala -

Err lagi satu , aku memang tak sabar dah nak pergi . Kalau tak silap , ada lagi 9/10 hari lagi untuk aku bertolak ke sana . Hohohoh . Makin dekat makin rasa berat hati plak . Berat hati mungkin sebab akan berjauhan dengan baba , adik . Kehkeh . Sejak bile aku pandai buat ayat geli geli nih ? --"

So far , takde apa apa persiapan lagi . Memang adat ker bila kita nak belajar jauh ni ( jauh la sangat wakaka ) kita jadi malas nak packing2 ahahahakkk . Macam tak nak pergi tapi itu lah yang perlu aku buat sekarang . Belajar dan belajar sampai otak krem . Even dalam toilet pun aku akan tetap belajar . Walaweyh , ayat tak boleh belah . 

Semangat berkobar kobar !! Yeah !

Yuran dah setel , medical check up setel , packing still in progress , what else ? 

Aku still goyang kaki kat rumah , goreng tempura pagi pagi buta bila terasa lapar ( sejak bila aku ada tabiat macam nih pun tak tau lerrrr ) , tengok tv dari celik bijik mata sampai terpejam bijik mata neh , lepas tu , dah jadi makin malas nak ngemas bilik . ppppfffttttt ! Bilik aku dah mcm tongkang pecah , serious , macam sarang tikus pun ada . Baba cakap , "apa nak jadi anak dara aku niee , ya Allah !!" Haha . Bawak bertenang baba , sehari sebelum pergi , Myra akan tidy up bilik tuh ! Mission terakhir sebelum bertolak kehkeh .

Macam lah nak pergi bertahun tahun tak balik haha . Excited beno aku neh .

1 minggu aku akan berorientasi dan diorientasikan di sana . 1 minggu juga aku akan menyepi . Yelah nak online kat mane pulop kan dah tentu tentu port aku online hanya kat cc jer . Cuma hari ni jiran aku berbaik hati nak bagi aku online kejap kehkeh . What ? Kejap kau kata ?!!

Okeh fine . Dah lebih 2 jam tercongok depan lappy nih . Takper , bukan selalu pun kan aku menyemak kat sini haha .

Eh eh , nak tau ? BFF aku masa kat sekolah dulu , Capie , akan bersama sama dengan aku melalui hidup baru di sana ! Takde lah aku rasa keseorangan !! Wah excited nak mampos haha . Mana tak nye , kami 1 kampus , 1 course , dan pernah 1 sekolah dulu . 1 bilik ? Ntah ! Haha . Dia ni memang asal sana . Dia kata rumah dia dekat sangat lah dengan UiTM Alor Gajah . 

Capie , haha senang lah kau ! Tiap kali takde class boleh melencong balik rumah kejap kehkeh . So kawan , congrats sebab dapat UiTM juga akhirnya . Kami akan mendaftar pada 16 November ni , serious tak sabar dah nak jumpe okenggg . Hari tu nak jumpa time hantar Aina ( BFF kami ) pergi Singapore before dia take flight kat Changi Airport menuju ke LA ( study there ) . Memang kelasssss kau Aina . haha . Tapi aku tak dapat follow . Ada emergency . Sodehhh !!! Aina mishhh uuuuu babe !! :(

K larhhh ciao dulu . Berjela jela plak aku membebel .

BTW , UiTM Di Hati ku selalu ngeee . 


2 comments:

Dhia BellamiZam said...

selamat datang ke uitm lendu..
i'm your senior..
kos ape ekk??
hehehe

Aishah Amira said...

@Dhia BellamiZam - alamak senior tegur kat sini plak hihi , myra amek kos pengajian perniagaan ^^ sis plak ?