Sunday, 25 December 2011

:: Ragam Mereka ::



Assalamualaikum .

Well hello peeps !
Aku nak ucapkan selamat bercuti buat kaum kerabat BM111 1D , gunakan cuti mid sem ni dengan sebaik baiknyer okengg ! Sebab lepas ni kita akan dilambakkan dengan assignment , quiz & test . ( gegel lutut mase taip ayat ni walaweyy ) Dah bersedia ke diri ni nak menempuh saat saat menjadi seorang pelajar UiTM yang sebenar ? Bukan lah bermaksud selama ni aku bukan pelajar UiTM tapi . . . errr . . ahhh lupe kan !!! Cultural shocked tak hilang hilang lagi . Grrrr .

Aku baru je sampai rumah petang semalam . Penat pun tak hilang lagi kot . Tido manjang . kehkeh . Anak dara ape la macam ni , kalau arwah Tok Mak ada lagi mesti dia bising je kan huhu . Tetibe rindu kat arwah Atok plak T___T . Semalam kan , aku naik bas dari Larkin ke Taman Pelangi Indah , ada la pakcik drebar tu aku tengok hampeh semacam je .


Ade rasa tak puas hati je dalam hati aku ni . Hoho . Bukan ape , pakcik drebar tu macam tak hormat orang langsung . Kot ye pun sibuk kira duit merah merah tu , bila orang tanya jawab la . Takde la orang tu bengang je . Nak dijadikan cerita , mungkin abg brader tu masih baru kat JB ni so tak berapa nak tau jalan & tempat , bila dia tanya pakcik drebar tu buat bodo jekk . Heii geram betul aku . Last last abg brader tu turun terus , agaknye bengang & menyampah bila pertanyaan dia diabaikan . Kalau aku lah , dah menyumpah nyumpah dalam hati agaknyer . Hohok .

Lepas tu , ada pakcik omputih nie , rambut pun dah beruban sikit sikit , dia naik bas yang sama dengan aku bawak luggage , tak tau la dari mane kan . Dia nak ke mane ntah , lupe plak aku . Dia cakap kat pakcik drebar tu kalau dah sampai bagitau dia sebab dia pun tak tau jalan jugak macam abang brader tadi . Dalam masa nak tunggu sampai tempat tu , dia selalu gak bangun ke depan untuk amek duit baki dia dari pakcik drebar . Kali ke-2 dia bangun , ada sorang tu amek tempat duduk dia . Makk aiii sedih aku tengok perangai warga Johor nie .

Tak kesian pe kat pakcik omputih tu , dah name pon pakcik , jangan la wat camtu kat dia . Masa pakcik tu pusing belakang nak duduk kat tempat dia , alih alih tempat dia dah ada orang duduk . Dia plak yang terpaksa berdiri . Dia berdiri depan aku ( sebab aku duduk depan sekali ) sambil pegang luggage dia . Aku nak je cuit pakcik tu suruh dia duduk kat tempat aku , tapi sebab bas tu dipandu dengan laju so aku tak berani nak bangun . Aku ingat nak tunggu bas tu berhenti kejap baru aku bangun . Ada la dalam 3 minit camtu , bila bas berhenti aku bangun la .

Belum sempat nak cuit , orang yang amek tempat duduk pakcik omputih tu tetibe bangun & bagi tempat tu kat pakcik tu balik . Dalam hati aku , alhamdulillah . Masih ada sifat hormat menghormati & berperikemanusiaan dalam diri dia . Takde la aku mengumpat dia banyak banyak kan . Ngaaa .

^^ Tak banyak story yang nak dimorykan . So , tunggu next entry untuk tau apa yang buat aku happy gila hari ni >_<

No comments: