Friday, 9 March 2012

Doakan Myra tau .. ♥♥♥



Assalamualaikum .

Rasa macam baru semalam aku jejakkan kaki di bumi jajahan Portugis ini , tapi rupa-rupanya aku dah 4 bulan menimba ilmu di sini . Pejam celik pejam celik , dah nak final dah . Test dan quiz yang berterusan belum tentu buat aku bersedia menghadapi final . Boleh tak aku nak putarkan masa sampai hari pertama aku mengenali kehidupan kampus kat sini ? Heuheuheu . #boleh je kalau kau doraemon !

Mukadimah panjang berjela ni sebenarnya mewakili perasaan aku yang sebenar . Haha poyonya . Aku , errrmmm ... aku sebenarnya cuak nak ambil final exam !! Takut ... Harapan keluarga terlalu tinggi ... aku takut tak mampu untuk direalisasikan . Tapi aku tetap akan cuba sedaya upaya aku . Supaya segala harapan yang aku kendong ke hulur ke hilir semasa menimba ilmu dulu akan tercapai jua suatu hari nanti .

Ini hanyalah permulaan . Baru nak bermula . Pengakhirannya jauh lagi . Masih jauh untuk ku gapai . Dan kalau boleh , aku tak nak semua ni berakhir . Suasana kampus yang tenang dan mendamaikan , dikelilingi rakan-rakan yang sangat supportive dan caring , juga lecturers yang selalu bagi assignment macam takkan ada hari esok , errr ... suasana seperti ini dah semakin sebati dalam diri aku .

3 tahun aku akan berada di sini , sentiasa diburu harapan nan tinggi . Mampukah aku menggapai cita-cita nan murni ini ? Ntah lah . Tapi aku pasti , kejayaan akan sentiasa menjadi milik orang yang berusaha untuk mencapainya walau dalam apa jua keadaan sekalipun . Dan aku , akan berusaha untuk menjadi 'orang' tersebut . ^^

Final exam yang pertama , aku harap sangat aku dapat Dean's List ... #Berangan ! Kan aku dah cakap , dari angan-angan lah bermulanya impian . Study ? Tiap-tiap hari aku study . Walaupun aku selalu skip kelas la apa la , tapi aku tetap mengutamakan pelajaran . Bukan senang nak dapat tawaran masuk U dengan result aku yang bagai nak hancur tu . Tapi dengan izin Allah aku diberi peluang yang ntah ke berapa kali . Takkan aku nak sia-siakannya betul tak ?

Peluang tak selalu datang bergolek . Tapi bila peluang tu dah ada depan mata , grab it ! Jangan lepaskan peluang yang sangat berharga tu . Anggap peluang tu sebagai penentu hidup mati kita . #Bersemangat ni . Chaiyok chaiyok !! Aja aja Fighting guys ! Kita buktikan walaupun ramai lecturers cakap kelas kita ni yang paling tertinggal & terkebelakang , buktikan yang kita boleh beat kelas lain . #aku kan pantang dicabar , tengok apa dah jadi bila korang cabar aku T_T

Satu je nak cakap , wish me luck guys . ^^ Doakan semoga aku boleh jawab paper dengan baik ya . 

Myra sayang korang ...
muahhhhh100xxxx kat Minah & Shrek (my cat) ! 
Hahahahaha .
Okey baiiii . Nak siap-siap balik Melaka .
>_< Selamat Pagi uolsss .

8 comments:

Kancil 8349 said...

good luck...yakin apa yang telah kamu belajar...ingat pada usaha kamu sebelum nie dan keluarga kamu...insya Allah kamu akan lulus

GadisKasutConverse said...

Semuga berjaya ! =)

BOBOayeeN said...

good luck dik...

Tiramisu Fatiema said...

semoga dipermudahkan segalanya..insyallah amin..gud luck ya..salam kenal..singgah balas kunjungan..:)

AishaMyra said...

@Kancil 8349 - terima kasih . Semoga diizinkan Allah hendaknya ^^

@GadisKasutConverse - thanks for the wish dear :P

@BOBOayeeN - terima kasih kak ! :D

@Tiramisu Fatiema - amin ya rabbal ala minnnnn ... hehe thanks awak :)

Fadzmie Mohamad said...

Selamat maju jaya. Yang penting, jangan berhenti berdoa kepada Allah SWT. ;)

Amir Akmal said...

haha..gud luck^_^

AishaMyra said...

@Fadzmie Mohamad - Thanks !

@Amir Akmal - thanks jugak awak ^^