Sunday, 4 March 2012

Persoalannya ...



Assalamualaikum 

KLIK UNTUK TUMBESARAN
#Apa pendapat korang ?

Bagi aku , dua-dua penting sebenarnya . Kalau kita pilih orang yang sayangkan kita , tapi kita tak sayangkan dia macam mana ? And macam mana plak bila kita pilih orang yang kita sayang tapi dia tak sayang kita seperti yang kita harapkan . Mesti kecewa kan ?

Aku sebenarnya setuju dengan kata-kata Nanie , benda macam ni datang nya dari hati . Kita takkan tau kita suka dia kalau hati kita tak gembira setiap kali kita jumpa atau terserempak dengan dia , berbual & bergurau senda dengan dia . Kita takkan tau kita benci tengok dia kalau hati kita tak sakit setiap kali kita nampak muka dia , setiap kata-kata dia plak macam pisau tajamnya , sentiasa mencucuk ulu hati kita bila dia berkata-kata .. Itu kalau kita suka & benci seseorang .

Tapi kalau cinta ? Macam mana nak tau ya ?

So hari ni , aku akan bercerita serba sedikit tentang cinta . Orang kata , cinta itu indah . Ya cinta itu indah kalau tiada istilah curang , orang ketiga , perpisahan , dan macam macam lagi . Tapi biasalah , itu yang dinamakan lumrah orang bercinta . Nak tak nak kena lah terima . Itu semua proses sebelum kita bertemu dengan seseorang yang memang ditakdirkan untuk sehidup semati dengan kita .

Bagi aku la kan , kita tak perlu rasanya terus mengejar cinta . Cinta akan datang sendiri & bila dia dah ketuk pintu hati kita , barulah kita fikirkan pasal cinta . Kalau kita asyik fikirkan pasal cinta sampai segalanya terabai susah jugak . Tapi tu la , benda yang selalu terjadi dalam hidup kita , kita akan sedar akan kewujudan cinta tu bila dia terlepas dari genggaman kita atau bila dia hilang dari hidup kita . Memang sedih & rasa menyesal tak sudah time tu .

Maksud aku kat sini , jangan terlalu mengejar cinta yang tak pasti . Tapi bila cinta tu hadir , jangan semudah itu melepaskan ia pergi =) nanti susah nak cari balik tau .

No comments: