Sunday, 10 February 2013

Why Hurt A Girl Who Never Hurt You ...

Drafting pukul 7.30 AM .

Assalamualaikum .

Pagi ku dicemari dengan kata-kata hinaan dari seorang hamba ALLAH yang langsung aku tak kenal . Dugaan apa ini ? Kenapa dia menyakiti hatiku seolah-olah aku pernah menyakiti dirinya sebelum ini ? Aku terima teguran kalau itu yang dia maksudkan , tapi aku tak terima sebarang hinaan . Maaf . Mungkin kau rasa aku seorang perempuan yang mengada-ngada ? Tapi kisah apa aku ! lelaki seperti kau tak perlu aku kisahkan ! kekasaran dalam berkata mungkin boleh aku maafkan . Tapi penghinaan yang kau dakwa teguran itu sampai mati aku ingat ! jangan ingat aku seorang perempuan , maka aku akan diam bila dihina . kata-kata maaf kau tak sedikit pun bernilai di mata aku kerana hormat  ku pada kau dah jatuh menyembah bumi . Tinggal aku pijak-pijak lumat baru aku kembalikan perasaan hormat tersebut kepada kau . Tapi rasanya kau tak layak untuk dihormati walau sedikit , walau sebesar zarah sekalipun . untuk apa mengharapkan orang hormatkan engkau kalau engkau sendiri tak menghormati dia ? Aku pendendam orangnya . Sekali aku dihina , seribu kali aku akan menghina . Tapi itu bukan lagi cara ku . Aku takkan menjadi seperti kau . Tapi bukan bermakna aku mudah untuk memaafkan kau . Kemaafan yang kau sebut-sebutkan tu begitu jijik di pendengaranku . kejamkah aku ? Tidak . itu yang layak untuk kau . Seorang hamba ALLAH yang sombong bodoh . Teguran dalam hinaan kemudian tak mengaku . pengecut . Aku benci kau dan lelaki seperti kau . why hurt a girl who never hurt you ?


P/s: Maaf entry penuh emosi di pagi CNY . aku tak tahu mengapa sangat keras hati ni nak memaafkan orang . mama , bantu myra . semakin hari semakin kuat dugaan yang datang . kalau lah mama masih berada di sini , mungkin myra akan menjadi lebih kuat :(

4 comments:

ZWAN SABRI said...

Abaikan penghinaan tersebut dan ambik penghinaan tersebut sebagai langkah untuk bangkit dan buktikan apa yang dihinakan itu tidak betul..

AishaMyra said...

@ZWAN SABRI : thanks zwan . insyaallah . :(

Mawar berduri said...

moga hati terus tersenyum walau diri disakiti

^_^ senyum.

AishaMyra said...

@Mawar berduri : tabahlah wahai hati . :(